Jednání se zájemcem o péči asistenta sociální péče
První kontakt bývá zpravidla telefonický, je domluvená schůzka. Na ní se vzájemně předávají informace. Zjišťuje se proč a jak chce příjemce příspěvku péči asistenta využít, jeho zdravotní stav, sociální situace.
Je seznámen s možnostmi péče, nabídkou a cenou jednotlivých činností a úkonů, s právy a povinnostmi obou stran, dalšími informacemi. Je mu ponechán čas na rozmyšlenou, domluven další termín schůzky.
Jednání se mohou opakovat, dokud se příjemce nebude schopen sám informovaně o poskytování péče rozhodnout. Poté je sepsána smlouva a zavedena péče. Někdy je nutno zahájit službu okamžitě z naléhavých důvodů.
V případě zájmu o využití péče asistenta
Projednání zájemcových důvodů požadavků, očekávání.
Seznámení s možnostmi sociální péče jiných institucí, které se péčí profesionálně zabývají.
Informace- zda má zájemce nárok o bezplatnou službu ze zákona,
- o zdravotním stavu zájemce v souvislosti s poskytováním péče
- seznámení s druhy, rozsahem a četností, způsobem, cenou a podmínkami služby, úhradou a upřesnění průběhu péče,
- souhlas s poskytnutím osobních údajů pro potřeby evidence, seznámení s jejich ochranou,
- podle nutnosti podepsání protokolu o převzetí klíčů,
- sepsání smlouvy o poskytování péče.